Reclamele de pe Facebook tintesc homosexualii

 

Anunturile de pe Facebook ghicesc daca utilizatorii sunt homosexuali si, bazandu-se pe raspuns  lanseaza o gama larga de produse special pentru ei -  conform unui studiu de cercetare care circula pe internet.

Studiul, facut de Microsoft Institute si Max Planck Institute din Germania, are cateva observatii critice, aratand ca, prin lansarea acestor reclame, anunturi, catre acesti utilizatori si inregistrand daca ei raspund, sistemul poate lasa pe dinafara alti utilizatori de pe site.

In replica, Facebook pune la indoiala studiul, afirmand ca orice anunt, reclama care face presupuneri despre orientarea sexuala a utilizatorilor violeaza regulile site-lui.

Pentru studiu, cercetatorii au creeat sase conturi false pe Facebook. Doua erau pentru barbati care-si afirmau interesul pentru femei, doua pentru femei interesate de barbati si cate unul pentru un barbat si o femeie interesati de acelasi sex.

In rest, profilul era identic, toti erau inregistrati ca avand 25 de ani, locuind in Washington, D.C.

Raportul spune ca au fost diferente remarcabile in ceea ce priveste tipurile de anunturi care au aparut pe home page-ul utilizatorilor fiecarui cont Facebook creat.

Aproximativ jumatate din reclamele directionate special catre contul barbatului declarat homosexual au fost despre cluburi de noapte pentru homosexuali si alte oferte specifice acestei orientari sexuale. Dar, semnificativ spun ei, jumatate nu.

Ca  exemplu dau un anunt  pentru un program de asistenţă medicală la un colegiu din Florida care a apărut pentru contul de homosexuali, dar nu si pentru celelalte.

Contul de lesbiene ar avea, de asemenea, anunţuri direcţionate ce nu a apărut pentru  conturi de sex feminin "straight", dar nu la fel de multe.

“Pericolul cu astfel de anunturi si reclame, spre deosebire de cele obisnuite pentru  barurile de homosexuali unde tinta demografica este ostentativ evidenta, este faptul că utilizatorul, citind textul anuntului nu ar avea nici o idee că, facand clic pe acesta va dezvălui agentului de publicitate atât preferintele sale sexuale cat si un identificator unic (adresa IP sau adresa de e-mail in cazul in care se inregistreaza pe site-ul agentului de publicitate), "au scris cercetatorii.

Comentatori online au speculat ca, aceasta posibilitate ar putea avea ca efect alungarea utilizatorilor de publicitate.

Analizand situatia prin prisma revelatiei ca Facebook scapa informatii despre utilizatori catre agentii de publicitate prin intermediul unor aplicatii, realizam ca este aproape imposibil pentru Facebook de a profita de informatiile personale ale utilizatorului si, in acelasi timp, de a garanta ca acestea nu  vor fi niciodata impartasite fara permisiunea acestuia – afirma Adrian Chen pe Gawker’s Valleywag tech blog.

Adunarea unor asemenea informatii (in special cand sunt legate de un subiect atat de delicat cum este cel despre preferintele sexuale) ar putea insemna un dezastru pentru un utilizator care considera ca este foarte strict in pastrarea profilului sau privat. – scrie Jaqui Cheng pe blogul Ars Technica, partener CNN.com

Dar Facebook sustine ca, orice agent de publicitate care realizeaza studii dupa raspunsurile utilizatorului si le folosesc ulterior in publicitate incalca regulile. “Le interzicem in mod explicit folosirea oricarei informatii provenita de la utilizator in forma in care aceasta este introdusa de el, pentru orice tip de aplicatii pe care acestia le fac sau alte interactiuni pe site-ul lor” – a spus Andrew Noyes, purtator de cuvant pentru Facebook

Acesta a mai afirmat de asemenea, ca Facebook solicita ca anunturi directionate  sa vizeze direct informatiile colectate de ei pentru directionare (deci, teoretic, anunturile pentru barurile de homosexuali ar fi permise in pe cand cele pentru cursurile de asistenta medicala, nu)

“Luam intimitatea utilizatorilor nostri foarte in serios si luam masuri atunci cand incalcari ale acestei politici intra in atentia noastra”spune Noyes

Cunoscutul bloger Christopher Soghoian, specialist in confidentialitate si securitate pe computere, atrage atentia ca trebuie tinut seama ca acest studiu este ipotetic, bazat pe un esantion foarte mic, de numai sase conturi Facebook.

Nota bene: este ilegal în conformitate cu normele Facebook sa creezi conturi false.

via CNN

Buzz it!
VN:F [1.9.22_1171]
Da-mi o nota:
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *